Tillbaka på land

Viking Cinderella har anlänt hamnen i Stockholm och vi har lyckats ta oss av båten och är numera på fastlandet igen. Laddade som få klev vi på båten i går kväll efter några smärre problem på vägen så som förlorat körkort och legitimation som gått ut när Viking Line kräver godkänd ID-handling för att du ska få kliva på båten. Vi båda lyckades tillslut hitta gamla pass som lyckligtvis fortfarande gällde och gav oss iväg i min bil. Vi tog vägen förbi ett köpcenter för att komplettera något samt köpa något att äta. Givetvis blev vi kvar där mycket längre än vi borde då shoppingjävulen i oss inte ville släppa greppet. Till slut var det inte lång stund kvar till avgång för Cinderella och vi fick bråttom. Vår bil rullade in mot långtidsparkeringen ca 17.40 och man såg redan långa rader av folk som vandrade på båten. Vi kom ju med i alla fall som som jag nämde så var vi laddade som få, här skulle raggas och dessutom rockas fett.

Vi startade i lugnt tempo i hytten och tog god tid på oss när vi gjorde oss i ordning. I hela 4 timmar höll vi till i hytten och snackade, skrattade, "filade" på utseendet och outfit. Då knackade det på dörren! In kom 3 tjejer som min kära väninna träffat via sin blogg och nu för första gången live. Det visade sig vara 3 mycket trevliga, glada och företagsamma tjejer med samma härligt, tokiga och inspirerande framfart som vi. Vi skålade med tjejerna och sen gick vi upp till Club 7 för att dansa, lyssna på musik, kolla in bandet och givetvis spana in grabbar. När jag glider ut på dansgolvet framför just det band vi kommit för att se och börjar att dansa, börjar jag ganska snart upptäcka att det är ont om snygga grabbar. Jag dansar vidare och fortsätter att studera min omgivning samtidigt som jag givetvis också konverserar med vännerna omkring. Det verkar som om någon förening för personer med funktionshinder har bokat upp en massa platser på båten. Ju längre tiden går ju mer medveten blir jag om att dessa platser är många och att de flesta omkring mig har mer eller mindre förståndshandikapp och så finns där förståss ett antal vårdare. Jag har ju absolut inget emot dessa människor men det var ju inte detta jag hade planerat för min fredagskväll. Det hade varit helt okey om det hade varit en blandning men dessvärre så var det inte så mycket annat folk. Ett fåtal här och ett fåtal där, mestadels äldre eller väldigt unga och nästan alla hand i hand (par).

Luften gick liksom ur mig...... Hade trots allt en riktigt trevlig kväll och är mycket glad åt de nyfunna vännerna. Men vid 02.00 gav jag upp och tackade för mig och gick och lade mig. Sov sedan ganska länge då jag inte kände någon stress i att kliva upp. Väl uppe igen så stötte vi ihop med tjejerna från igår vilket gladde mig så vi fördrev resterande av resan tillsammans med dom. INGET ONT SOM INTE HAR NÅGOT GOTT MED SIG!

Kommentarer
Postat av: anki

god fortsättning på det nya året =)

2009-01-03 @ 23:54:58
URL: http://amatanovic.blogg.se/
Postat av: Mona

Åh, vet du ... vi tar igen det nästa gång! Både du, Emma och Bettan är så välkomna på min 30-års kryssning som troligtvis går av stapeln 20 februari!



Men då kör vi antagligen på en Tallinkbåt till Tallinn, vi får se, kan ta detaljerna senare!



Så kul att lära känna er!

Kram

Postat av: malin

hejsan! jätte skoj att du läste min blogg och verkligen jätte roligt att träffa dig och emma! jag hoppas att det kommer fler tillfällen!

kram

2009-01-04 @ 20:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0